fredag, september 14, 2007

I am a part-time Lundabo


De senaste två veckorna har jag huserat hos Jessica, från tisdagarna till fredagarna. Det är helt enkelt enklare så, då vi har föreläsningar och filmvisningar non-stop, och nu även vårt kära grupparbete. Man har verkligen inte haft någon tid att fundera på något, utan det har varit väldigt intensivt. Men också väldigt roligt. Jag är jätteglad och tacksam för att både Jessica och Lisa är villiga att låta mig sova hos dem (trots att det har bara blivit hos Jessica änsålänge då jag kan sova på rygg där - inget ont menat Lisas soffa, du är skön för fosterställningen) och jag hoppas att de vet att de hade varit minst lika välkomna om jag hade haft en lägenhet. Det känns så skönt att komma hemifrån också. Även om jag inte har några egentliga ägodelar i Lund, förutom det jag har med mig i resväskan, så känns det som om jag har mer levnadsutrymme och mindre stress där. Nu har de äntligen tagit bort Novischinställningen på afb, men de har också ändrat inflyttningsdatumet till den förste november. Suck.


Och idag jobbade jag för första gången på två veckor, vilket kändes konstigt. Fast det är roligare att jobba nu när man inte spenderar all sin vakna tid där. Varann helg känns lagom. Det kommer nog att ställa till lika mycket problem som vanligt när man har en tenta som ska in på måndagen och man jobbar helgen, men det är inte som om jag kan sluta jobba helt och hållet. Studielån skrämmer mig.

Nästa vecka är det party! På onsdag ska man ut och nationa sig med klassen (eller vem som nu än dyker upp från klassen, trots att nästan alla som är kvar från vår grupp verkade ovanligt entusiastiska så är hoppet lågt) och sedan på fredagen är det en good old fashioned korridorsfest. Enda problemet är spriten. Eller avsaknaden av sådan. Det har pratats om en utflykt till Bottleshopen brevid Kastrup, vilket hade varit briljant, då jag inte har en droppe alkohol hemma. Det behövs helt enkelt bunkras upp en del. Men det fixar sig nog. Värsta fall får jag sticka inom bolaget och inhandla en flaska whiskey för dyra pengar. Whiskey... the best a liver can get.

Over and out.


ps. party är kul. ds.

2 kommentarer:

Jexxie sa...

jag tror nog det löser sig med danmark. hör av mig idag!

Larry Lindbaum sa...

Wermlands säger du. Jag hänger kanske på. Kommer ni förfesta på Vildanden?