måndag, september 10, 2007

I am a lazy biatch



Jag orkar inte berätta mer om vårt skotska äventyr, speciellt inte eftersom de flesta som läser den här bloggen redan har fått en verbal redogörelse. Dock kommer jag att fortsätta lägga upp bilder, då en bild säger mer än tusen ord.. (?)



Idag har varit en styck lat dag. Vaknade vid halv tolv av att hunden försökte komma in i rummet. Väljer att göra honom sällskap därnere istället. Går en promenad med hunden, äter sedan frukot. Lingongrova - världens mest spännande bröd. Sedan lyckas jag, mot all förmodan, att somna på soffan. Mitt planerade pluggande blev det helt enkelt inte mycket av.



Jag träffar Helene vid halv fyra utanför Mobilia, vi ska inhandla råvaror till dagens middag. Wokgrönsaker med räkor och vitlöks/sweet chili sås. Plus cashewnötter och äggnudlar. Very nice. Då jag under ca två års tid totalvägrat wok, för anledningar vi inte ska ta upp här, så var det ett kärt återseende. Efter maten kom det förföljande sötsuget. Men jag kämpade emot. Och fortsatte kämpa på biografen, efter många frestelser. Polly för femton spänn! Och jättekakor under glaskupa... Ajaj. Men jag visade karaktär och beställde bara mitt kaffe och bet ihop.



Vi såg This is England, som var mer deprimerande än vad jag hade förväntat mig. Men bra. Passade väl in denna regniga måndag. Den följde unga Shauns inträde i skinheadkulturen på 80-talet, och skildrade både de positiva och negativa sidorna. Men andra hälften bestod enbart av en spiral ner i det negativa. Vilket kändes nödvändigt på något sätt, om allt hade varit fine and dandy och framställt med glimten i ögat hade det inte känts trovärdigt. Så jag måste nog ge den fyra utav fem. Generöst!


Och imorgon ska man upp sju, vilket kommer att komma som en chock för kroppen. Tur att IKEA kommer att lindra mina smärtor senare på dagen..


Over and out.

Inga kommentarer: