tisdag, september 25, 2007

The gayness of skatteverket


Idag var det lönedag + studiebidragdag (säg det snabbt tio gånger!). Vilket jag antar borde kännas bra.. men nu är det så att skatteverket rånar mig på allt jag har. Jag betalar nästan lika mycket skatt som min fader. Som tjänade dryga tiotusen mer än mig den här månaden. If that's not fucked up in the head then what is? Trots detta så valde jag att betala av tvåtusen på min laptop, så jag får det överstökat så snabbt som möjligt. Jag vill ha en digitalkamera! Baaaad.


Söndagen var fylld med randomness och alkohol. Jag och Gunnarsson var smarta nog att inte sova natten mellan lördagen och söndagen, vilket gjorde att vi nog inte var det roligaste resesällskapet någonsin. Men efter lite kaffe så piggnade i alla fall jag till. Lisa var duktig nog att köra hela vägen fram och tillbaka. Starkt jobbat! Och eftersom hon höll medelhastigheten 140 km/h så kom vi fram snabbare än förväntat. Bordershoppen är bäst, hands down. Ett flak öl för 4 euro? Det är ju som ett skämt. Jag inhandlade två flak öl, sju flaskor vin, två flaskor whiskey och två flaskor rom. Slutnotan låg ändå bara på den timida summan 1200 dkr, och då var systerns och pappans saker inräknade.
Nu ska jag bara komma ihåg att dela upp betalningen av färjan, brobizzen och bensinen. Inte glömma!

Annars har jag smått panikartade ryckningar när det gäller skolan. Imorgon har vi ytterligare en gruppredovisning, den femte ska den tredje inlämningsuppgiften vara inne och den är på åtta sidor. Dessutom ska man påbörja läskurs och jag har inte ens valt vilken jag ska satsa på. Och på allt det här ligger c-uppsatsen och flåsar. Lite deprimerande är det allt..

Imorgon är det partaj igen! Skoj. Work hard, party hard... Oh yeah.
over and out.

Inga kommentarer: