fredag, juli 06, 2007

Meet me at the soda fountain

Idag har jag druckit oanständiga mängder coca-cola. Det är alltid samma visa dagen efter.. Det blev, som förväntat, ingen utgång igår. Men det föll på en annan sak än vad den jag hade förväntat. Det föll på mänsklig dumhet, inte mänsklig lathet. Detta förklaras senare. Jessica och jag möttes upp vid femtiden efter att jag hade handlat råvarorna till kvällens lyxmiddag; kycklingtacos. Sanna kom vid sextiden efter att hon fått hänga och se cool ut utanför husets ingång lite längre än hon önskat. Min telefon är helt paj. Inte som i positiv, god, varm rabarberpaj-paj utan paj som i sönder. Den hänger sig konstant och tar inte emot några samtal. De samtal den tar emot meddelar den om. Fyra timmar senare. Hursomhelst, regnet öste fortfarande ner, som det gjort hela dagen samt natten tidigare. Detta förstör ens humör en aning, men jag var fortfarande peppad på utgång. Jessica hade tagit sig ända från Lund i skyfallet och tagit med sina singstarspel och jag hade hämtat playstationet hos mina föräldrar. Dessutom är jag nu stolt ägare till ett genuint fia med hutt, så en onykter spelkväll var ett faktum.
Och oj det var skoj. Vi började med fia med hutt efter middagen, jag och Sanna huttade blå mintvodkablandning (..nej, jag lär mig aldrig av mina misstag - är väl medveten att min kropp inte kommer överens med vodka men där satt jag ändå och tog shot efter shot. kändes av när jag vaknade vid fyratiden.. men klarade mig utan att spy! duktig idiot.) och Jessica använde sig av jordgubbslikör. Jag vann. Sedan började vi med singstar vilket är väldigt roligt men väldigt svårt ju fullare man blir. Började väldigt bra, slutade sämre helt enkelt. Och tiden gick alldeles för snabbt! Helt plötsligt skulle Jessica hem, då hon började sju (stackars liten) imorse. Så jag och Sanna började leta efter alternativ till utgång. Tanken var att bege sig till Club Feber, klubben som har anlagt en sandstrand inomhus och som dessutom har öppet till fem. Men det var tydligen stängt på en torsdag - våra planer grusades (ha ha ha). Och så visade det sig att även KB saknade klubbalternativ denna torsdag. Illa. Och debaser hade inte heller öppet. Så där satt vi, fulla och någorlunda glada, och glodde på uppehållet som tycktes håna oss. Det slutade med att vi glodde på några avsnitt av Robot Chicken tills Sanna gick hem vid tvåtiden. Super-B. Så för en gångs skull var det inte folk som inte orkade - det var folk som inte kunde eftersom de var dumma nog att inte skaffa information om läget innan de blev helt entusiastiska. Men jag kan inte klaga, det var en bra kväll ändå. Och full blev jag, något jag känner av fortfarande.
Annars så var folk ovanligt griniga på jobbet idag. I och för sig var hälften av kunderna där för att köpa pumpar till deras översvämmade källare så jag kanske får vara lite accepterande. Men det är inte roligt när man kommer till jobbet på bra humör och lämnar det redo att misshandla någon eller något. Nu sitter jag och väntar på att ett avsnitt av CSI ska laddas.. Kände inte riktigt för att se en film om åldrande rymdcowbojsare.
Over and out.

2 kommentarer:

Lojsie sa...

haha, førstår att folk ær bittra øver øversvæmning i kællaren, men jag kan nog intyga att det ær tusen gånger værre att få øversvæmning i hela sitt tælt med alla ens ægodelar i! Håller dock humøret uppe ændå! :)

Kram på dig!

Jexxie sa...

Måste säga att Space Cowboys är skit rolig!!!!!!