onsdag, juli 18, 2007

Get behind me Satan


Sitter nu i en nystädad, fräsch lägenhet och svettas. Att dammsuga och torka golv i den här värmen är kanske inte förstavalet för många, men jag har verkligen inget bättre för mig. Tänkte först vara lite effektiv och cykla hem till föräldrarna för lite solbadande i trädgården och efter det hälsa på hos farföräldrarna. Men sen.. blev det inte så. Jag började städa istället. Lägenheten var i och för sig rätt smutsig, so no harm done. Jag hade också tänkt cykla ner till stan för att lämna in min icke-fungerande mobil men sen insåg jag att kvittona jag behöver för att lämna in den är hemma hos föräldrarna. Ajaj. Ännu en orsak till varför jag skulle ha cyklat hemåt. Jag pratade dock med modern och hon har planer på att åka till Sjöbo marknad imorgon och då hänger jag på, vilket innebär att jag troligtvis kommer vara i huset vid något tillfälle under morgondagen. Det fixar sig.

Har lite problem med att skriva då mitt vänstra pekfinger är täckt av x antal plåster. Skar mig i fingertoppen igår på jobbet. Slant med handen när jag höll i en tre kilo tung konservburk = det gick rätt djupt. Fick be Caroline, som stod i en av kassorna vid tillfället, att hoppa in i bistron medan jag försökte stoppa blödningen. Fick stå med handen ovanför huvudet i fem minuter innan det gav med sig. Det såg ut som om jag räckte upp handen för att säga något hela tiden. Det mest irriterande är att det sitter på ett sådant ställe och är relativt djupt, så såret går upp hela tiden. Jag hoppas att jag överlever den här prövningen..


Annars var det skoj på jobbet igår, trots att det var ett av helvetesskiften 9.30-19. Jag kom till exempel fram till ett par saker under gårdagens gång.
1. Gratis skumraketer förgyller dagen och smakar underbart med färskbryggt kaffe.
2. Gratis Ahlgrens bilar är också toppen.
3. Mp3-spelaren kan användas under den första timmen medan jag öppnar bistron. Fantastiskt nog tog det mig bara sju månader att komma på detta.
4. Fiskgratäng med dillsås är jättegott.
5. Henry gillar att klappa mig på axlen.
6. Stockholmare är i de flesta fall enormt arroganta. (OBS! Detta är ej en nyhet)


Dessutom ska jag försöka bli bättre på att uppdatera bloggen. Jag vet, det är inte första gången jag säger det men jag ska verkligen försöka. Inte för att det händer mig mycket spännande men jag kan alltid hitta på. o_O


Over and out.

1 kommentar:

Lojsie sa...

hur blir det på lördag? Eller fredag kanske det var?