lördag, juli 28, 2007

I pity the fool

...who tries to wake me up before twelve on my days off.
Idag hade jag ännu en lågproduktiv men trevlig dag. Igår vaknade jag och Lisa upp vid halv ett, åt frukost i dryga timmen och släpade sen våra bakdelar i riktning mot Biltema/Rusta/Pay-C där jag inhandlade cykelljus (jag är en sådan duktig medborgare), tre filmer (á 40 kr stycket: Thumbsucker, Roger and Me och The road to Guantanamo) och varierat godis. Sedan tog vi tåget mot Lund, där det var meningen att vi skulle hinna shoppa lite på Nova. Det gjorde vi inte. Lisa och hennes föräldrar skulle äta på restaurang innan de skulle vidare och fira hennes bror, så det blev väldigt bråttom. Så vi sprang inom Gina Tricot och H&M innan vi mötte upp med föräldrarna. Jag följde med och åt enbart en förrätt, då jag skulle äta sushi senare.

Vilket jag åt för första gången i mitt liv. Och det var spännande. Det är första gången på länge jag känner att en måltid varit en upplevelse och det är ju alltid positivt. Sushi är faktiskt rätt gott, om man bortser från den vita fisken/svärdfisken (vilket av dem de var var vi inte helt säkra på) som kändes lite väl rå för min smak att tugga på. Men tigerräkan var jättegod och laxen likaså. Tyvärr är det ju meningen att man ska doppa det hela i soja utblandad med wasabi. My mortal enemy. Det gjorde jag icke. Råkade dock få en bit wasabi på en av mina bitar. It wasn't pleasant.

Och sedan såg jag Simpsons - the movie. Som var väldigt rolig. Men jag kunde inte få bort känslan av att det bara var ett långt avsnitt av tv-serien. Ett väldigt långt BRA avsnitt, ja, men ändå. Och så måste jag säga samma sak som varenda filmkritiker har sagt om filmen - vad hände med grisen? Den spelade en sådan stor roll som en utlösande faktor. Och sen bara försvann den någonstans i handligen. Minus i kanten.

Och idag har jag sovit ännu längre, gjort ett tappert försök att lämna in min telefon till reperation men misslyckats ännu en gång (jag hade inte det rätta kvittot med mig, tydligen), varit på H&M i jakt på systerns snygga capribyxor (och hittat dem, visade det sig senare) och sedan besökt min syster då jag och resten och familjen var inbjuden på middag hos henne. Och nu sitter jag, lätt berusad, (då vi spelade fia med hutt) och kan inte bestämma mig för om jag ska se på Scrubs säsong 6 eller Freaks & Geeks. Kanske man kan kombinera de båda? Ohh...

Over and out.

Inga kommentarer: