söndag, maj 31, 2009

Yo momma!

Idag har jag haft en müsig dag. Åkte till föräldrarnas hus relativt tidigt för att se om mina ben ville få litta faerg po saj. Det ville de inte. Däremot ville mina axlar få det. Väldigt mycket. Så nu har Gunnarson ett jobb framför sig innan vi lägger oss: kylbalsam. gnida. axlar. haerligt.

Eftersom det var mors dag hade vi lovat mamma att vi skulle ta hand om maten. Igår var jag på COOP och handlade för 450 spänn (aj) så idag serverades det fläskfilé, som jag först brynde och sedan snittade - för att fylla snitten med salami och soltorkade tomater. På med lite vispad grädde och sedan in i ugnen. Det blev uppskattat! Fick även hitta på ett recept till mig och Moa - jag hade själv lyckats glömma bort att vi var vegitarianer, så jag fick slänga ihop något med en och en halv qournfilé och en styck vegitarisk grillbiff. Men det blev väldigt gott. Något som också var gott var efterrätten, tyvärr. Rabarberkaka med hemmagjord vaniljkräm.. Idag hamnade mitt kaloriintag på EN HEL KALORI ÖVER GRÄNSEN. Ahhhh! Tur att jag gick upp sent idag, så jag inte behövde äta lunch..

Det var också första gången mamma träffade Bob, och det gick jättebra. Hon blir som en hönsmamma på nytt. Det var meningen att hon skulle sola och ta det lugnt, men hon bevakade hans minsta rörelse i trädgården. Till slut fick jag till och med säga till henne att sluta locka på honom, då han inte sovit alls under dagen. Kanske vi kan ge honom till familjen om det inte funkar..

2 kommentarer:

Jexxie sa...

du e ju rolig....bobbo

Larry Lindbaum sa...

varför tillåter du inga "anonyma kommentarer"?