torsdag, maj 28, 2009

Skogtokig - I've got it!

Nu har jag suttit i två timmar och ordbajsat för mitt och LOLs projektarbete. Resultatet av det här är 1,5 sida av .. nonsens? Stundtals kommer jag på mig själv med att undra över vad det här går ut på och vad det är meningen att man ska göra. Anvisningarna är galet luddiga. De refererar till föreläsningar som jag inte minns att vi har haft och litteratur som vi inte har läst. Eller är det bara jag som är efter?
Eftersom det var ett tag sen jag uppdaterade min blogg och jag inte ska kasta sten i glashus (du vet vad jag menar Lisa) så tänkte jag berätta lite om livet med Bob. Första tiden var helvetisk. Ingen sömn utan istället fick man en mops i huvudet. Vi sov på madrass de två första nätterna, men bestämde oss för att överge den idéen efter att Bob ansåg att det var mjukt och låg på golvet, och därmed hans toalett. Så vi flyttade hans bädd till sidan av vår säng och turades om att ligga med handen nere - så att han visste att vi var där trots att vi låg högt uppe. Det funkade. Nu sover han utan problem (änsålänge) själv i bädden, han gnäller inte på natten och har inte heller kissat eller bajsat inne under natten på tre nätter. Bajsat inne gjorde han bara första dagen, sedan dess har vi sluppit det (änsålänge). Vi har börjat koppelträna honom, men kopplet är ibland för distraherande för att han ska sätta sig och bajsa, så ibland släpper vi honom lös. Då blir det genast mycket roligare att följa oss dessutom! Han lyssnar lite när han vill, men vi är konsekventa med att ge honom en liten bit levergodis när han kommer och även efter att han har kissat och bajsat utomhus. Vi tar ut honom så fort han har lekt, sovit eller ätit, men han är fortfarande dum nog att kissa i sin egen bädd när han väl kissar inomhus. Kanske har han en fetisch? Hursomhelst uppmuntras det inte av oss. Efter en tid av ångest (varken jag eller Gunnarson kände att vi kunde knyta an till honom, vi tyckte knappt att han var söt) så går det nu bättre. Vi är fortfarande lite tveksamma, vi ÄLSKAR inte honom så som man bör, men samtidigt låter vi det ta den tid det tar. Vi får se hur det blir helt enkelt. Nu ska jag snart ut med honom; lunchen intas nämligen för tillfället. Mm.. uppblött valpfoder med filmjölk..
Och en sak till;
FUCK YOU till alla ungar som var på Coraline 18.20 på Filmstaden Entré igår kväll. FUCK YOU.

Inga kommentarer: