tisdag, april 28, 2009

Where's that apple, ma'am?

Nu är jag tillbaka i Sverige. Jetlaggad, grinig och en upplevelse rikare. Flera upplevelser rikare! Och ekonomiskt fattigare. Mycket fattigare.. Hursomhelst är jag fortfarande inte återställd, antagligen på grund av att jag jobbade i helgen istället för att vila upp mig. Dumt och girigt, men samtidigt vet jag om att jag kommer att behöva de pengarna i slutet av maj då bortfall av både studiemedel och lön kommer vara märkbart.
Jag och storasystern spenderade fem härliga dagar på Manhattan (det var så varmt vissa kvällar att vi gick i bara linnen vid elvatiden) och tre utmattande dagar i New Jersey. Foton utlovas! Snart. Det var dock en av de semestrar som man tillslut behöver semester från. I och med att jag jobbat och gått i skolan de senaste dagarna, samt pluggat till det uppkommande journalistprovet, så har det inte blivit mycket ledighet. Imorgon är det dags! Då ska vi bara tvätta och glida runt på IKEA. På torsdag är det valborg + ankomst av der Linköpingsbor, som sedan stannar tills på söndag, vilket innebär att min lediga helg nu har försvunnit. I trevligheter, ja, men trots allt så har den försvunnit.. Nästa helg jobbar jag och ska försöka kombinera detta med samkväm då ett sällsynt besök av Helene väntas. Ah.. studentlivet är inte lätt.
Ska ta tag i bilderna för att sedan presentera en sammanfattad version av vår US of A-resa. Yeah.

Inga kommentarer: