onsdag, april 15, 2009

The Big Apple

Imorgon ska jag bege mig till US of A. Närmare bestämt New York, aka det stora äpplet. Konstigt nog är jag inte nervös, eller exalterad för den delen, utan känner mig snarare likgiltig. Jag tror att detta beror på att jag inte riktigt har greppat det faktum att jag ska åka än. När jag står med resväskan i väntan på bussen kvart över fem imorgon bitti kommer jag nog förstå. Men det ska bli himla roligt. Jag har nu packat färdigt (nästan, vissa plagg hänger för tillfället i torkskåpet nere i tvättstugan) och tror att jag har fått med mig allt. Tror..
Dessutom så var vi och hälsade på kenneln igår, och vi har nu tingat en valp. Vi fick till och med döpa den då uppfödaren inte vill att det ska stå ett namn på stamtavlan och ett helt annat tilltalsnamn. Vilket är skönt, för oftast har hundar helt absurda stamtavlenamn och så kallas de Bert. Då personerna som ska ha den andra valpen ska döpa den till ett H-namn så blev det en H-kull och därför döpte vi honom till Härliga Bob. Ringelas Härliga Bob. Vår hund. Nu ska bara handpenningen inbetalas och sedan är han vår i både praktiken och teorin. Yey!
Det är mycket som händer just nu. Och det känns.. Härligt.

Inga kommentarer: