måndag, april 06, 2009

Monsters vs Gayliens

Ja. Jag fortsätter på gaytemat. Utan uppenbar orsak. Sug på den du.
Idag spenderade man (eftermid)dagen i Helsingborg då det bjöds på föreläsning. Vilket är trevligt och socialt och framför allt får det en att lämna lägenheten. Vilket tragiskt nog behövs. Det enda negativa här är att föreläsningarna tenderar att ligga på en väldigt otymplig tid; 13 - 15. Det innebär att jag tar bussen vid 11.30 och är hemma vid 16.30. Det är som om någon hade bakat en kaka med stora, underbara chokladbitar (kakan symboliserar dagen) men innan de gett den till mig plockat ut alla (ALLA) chokladbitarna. Chokladbitarna får här symbolisera det bästa i kakan - dvs det bästa av dagen. Morgonen gör man inget vettigt av. Och när man är hemma är det helt plötsligt kväll. När det är soliga, sköna dagar som nu är det faktiskt irriterande. Och hur pigg jag än må vara innan jag sätter mig på Helsingborgståget så lämnar jag det utan energi. Tåget vaggar sakta men säkert in mig i en seghet, så när jag väl är framme i Helsingborg sover jag mig igenom första hälften av föreläsningen. Som idag t.ex. Inget vist val av mig att sätta mig på första raden - om du läser det här Åsa - du har inte tråkiga föreläsningar, men tåget förstör mig långsamt. Dock tänker jag aldrig ge upp och flytta till Helsingborg. För det vore som att aldrig få en enda kaka. Någonsin.

1 kommentar:

Jexxie sa...

Karin is back!!!