söndag, april 05, 2009

Segway - because it rhymes with gay


När jag och Gunnarson läste tidningen häromdagen upptäckte jag en annons för turer med segway. Dessa tvåhjuliga fullständigt onödiga saker har länge fascinerat mig. Tydligen är det en guidad tur genom "ett av Malmös finaste områden; Limhamn" som gäller. Inte helt fel, men varför egentligen på segway - fordonet som enbart fyller en funktion för folk som inte orkar gå? Självklart föreslog jag att vi gjorde en av dessa turer. Inte för att jag inte orkar gå, snarare för att spänningen av att möjligtvis avlida genom att ramla av en segway (pga bristande balanssinne) är ungefär så mycket äventyr som jag kan hantera. Men efter grundlig research (ett besök på http://www.segwaysyd.se/) så visar det sig att de enbart har turer på vardagar. Ajajaj. Hur ska vi, som otroligt upptagna studenter, lyckas lösa det här problemet? Fortsättning följer.

Inga kommentarer: