fredag, september 25, 2009

Red red wiii-iiii-iiinnee..

Är det bara jag som har sett reklamen för Lindeman's vin på kanal 5? Där ett gäng 30plussare har picknick i skymningen en fin sommardag, och dricker vin. Kan någon förklara för mig VARFÖR jag finner den här reklamen så fruktansvärt attraktiv? Jag vill vara där hos dem, och dricka vin ur överdimensionerade vinglas (BAH, som om man tar med sig vinGLAS på picknick) och vika filten runt mig när det blir lite kyligare på kvällen.. Jag hör inte ens till deras demografiska målgrupp! Jag är inte trettio, jag är inte övre medelklass och framförallt dricker jag inte vin. Vet ni vad det här borde kallas, trots att reklamen uppenbarligen påverkat mig? ADVERTISING FAIL.

Och för er som inte har sett Will Ferrell och hans dotter Pearl i The Landlord. Do it.
NOW!
http://www.funnyordie.com/videos/74/the-landlord-from-will-ferrell-and-adam-ghost-panther-mckay

1 kommentar:

Larry Lindbaum sa...

Jörgen Leksell ler förnöjsamt över dina kunskaper i marketing communications...