måndag, juni 22, 2009

He´s a keeper

Det var ett tag sedan jag skrev nu (är det bara jag eller börjar merparten av mina inlägg på detta sätt?) men jag har goda anledningar. Jag har fyllt år, ordnat fest, firat midsommar, firat att jag kommit in på journalistprogrammet, besökt föräldrarna och jobbat. Och träffat Helene - i mer än två timmar den här gången.
Födelsedagen var mysig, fick bullar från Systrar&Bröder av Gunnarson till frukost. Sedan skulle vi till veterinären och ge Bob sin tolvveckorsspruta - att höra en valp tjuta är sannerligen det finaste man kan göra på sin födelsedag. Det drog ut på tiden, men på vägen hem unnade vi oss konditorikakor som vi skulle avnjuta till kaffet. Sedan blev det dock stressigt! Potatissallad skulle göras, tårta skulle monteras och grillen skulle tändas. Det fick jag göra som vanligt, då Gunnarson inte är en riktig man. Sedan kom vännerna och systrarna över och vi grillade och söp till det. Fina grejer.

På torsdagen åkte jag hem till föräldrarna med resterna av tårtan och där fick jag ett hysteriskt samtal från Lisa, som nu fått ett mail om antagningen och kommit in. I mailet hade hon sett både min och Gunnarsons e-mailadresser, vilket innebar att vi två också kommit in, med största sannolikhet. Det följdes av mig, hysteriskt rusande upp för trappan för att bekräfta aningarna genom att kolla min mail. När jag sett att jag också blivit antagen ringde jag självklart Gunnarson. Awesome.

Midsommar sammanfattar jag med dessa ord; mat. tequila. hej knekt. nattbarncykling. pontuspladder. Over and out.

Ps. titlen på detta inlägg innebär SJÄLVKLART att vi ska behålla Bob. för evigt. Så vi är nu officiellt hundägare.

2 kommentarer:

Lojsie sa...

yey, för att du skriver, yey för att vi kom in på journalistprogrammet och yey för att ni behåller Bob!

Larry Lindbaum sa...

Skriver du blogg???!! wow.