onsdag, juni 10, 2009

Terminator: McG style

Har precis kommit hem från att ha sett den nya Terminatorfilmen på ROYAL BABY! Och jag håller med tidningarna. Den förtjänar ungefär 3/5. McG har gått ut och sagt att det här är hans försök att bli en lite mer seriös filmskapare... Och misslyckas fatalt. Orsaken till att den får tre av fem är nämligen att det är en riktigt schysst actionfilm. Men inte mycket annat. McG har helt enkelt hållit sig till det han kan; regissera actionscener. Och de fyller filmen; ungefär var femte minut sprängs något eller så slåss någon med en halv terminator. Utöver det så finns det knappt något dialog och den som finns kan man gissa sig till fem sekunder innan karaktärerna öppnar sin mun. Ingen bakgrundshistoria existerar tydligen; karaktärerna har relationer med varandra ibland, men de förklaras inte. Jag går inte in för mycket på detaljer, som ni kanske märker, men jag vill inte avslöja för mycket eftersom ni kanske trots allt vill gå och se den. Den är bra att se på bio, enbart för att det är en actionfilm. Inget annat.


Jag känner dock att jag måste varna er redan nu.. Christian Bale.. Han är i Batman-mode. Antingen det, eller så äter de sand i framtiden.. Förklaring kommer.

1 kommentar:

Larry Lindbaum sa...

Har inte sett den ännu, men den verkar fan skitdaulig. Passade Danny Elfman´s musik? heeeee...