onsdag, december 26, 2007

A phone named Mark

Nu är jag tillbaks i Lund efter att ha varit hos parenteserna sen i torsdags. Då firade vi även min mammas femtioårsdag i Köpenhamn eftersom hon valt att fly landet. Vi gick på julmarknaden på Tivoli och åt på kinarestaurang, så dagen var väldigt mysig, om än svinkall.
Sedan jobbade jag ju som vanligt fredag, lördag och söndag, vilket inte precis hjälpte min sviktande julstämning. Trots att jag bad om att få slippa julklappar i år fick jag en hel IKEA-kasse full på julafton. Och både Pontus och Helene hade köpt klappar till mig även fast vi bestämt att vi inte skulle köpa något till varandra. Schmucks! Julen firades i år med morbror Jörgen och hans fru, samt kusinerna. Vilket var trevligt. Farmor och farfar kunde tyvärr inte komma då de båda kände sig halvkassa och trötta på julafton, men vi tog igen det igår istället.
Och nu.. nu är det bara uppsatsångesten och nyårsafton som är kvar. Lisa kommer inte tillbaks till Lund förrän precis innan nyår, Pontus är borta tills början av januari. Som tur var kommer nog Jessica vara i Lund då och då, för även om det är bra att det inte finns folk här (om jag är uttråkad så kanske jag får tummen ur röven och börjar skriva) så känns det lite ensamt. Både Jessica och Pontus är halvvägs på uppsatsen... och jag har inte skrivit något alls. Shit..
Jag är illa ute.
Än en gång.

1 kommentar:

Lojsie sa...

E tillbax från Tyskland nu och inte blev det något vettigt gjort till uppsatsen. Vet ärligt talat inte alls hur jag ska hinna. Är precis på början av sjunde sidan och jag har inte gjort själva näranalyserna ännu (dvs se på filmen och läsa i boken). Imorgon måste jag dessutom akut ordna de sista julklapparna (vi ska byta med resten av familjen på fredag ) innan jag ska på bio på kvällen. Fredagen kommer sedan som sagt åt att fira jul och sen är det snart nyårsafton innan det plötsligt är tid att lämna in uppsatsen...